حرف حساب خدا چیه؟؟

دین چیست؟؟ واز ما چی میخواد؟

"دین بطور کلی مجموعه دستورات و راهنمایی هایی است که از طرف سازنده جهان ارائه شده."

و اختلاف عمده در تفاوت در تشخیص سازنده و گاهی در تشخیص زمان و مصداق هست

مثلا: اختلاف ادیانی مثل اسلام و مسیحیت و یهود با بودا و زرتشت و کفار و مشرکین در اختلاف در تشخیص خالق جهان هست اما اختلاف بین ادیان الهی در صورتی که تحریف نشده باشند در تشخیص زمان و مصداق است .مثلا اختلاف یهود (یهود از صهیونیسم جداست) که خدا رو به یگانگی میشناسه و مسیحیت (بغیر از اونهایی که حضرت عیسی رو خدا یا پسر خدا میدونن) و اسلام در اینه که هرکدام از این دستورات مطابق فهم و شرایط مردم اون بازه زمانی بوده و در غیر از اون موقعیت کاربرد مناسب و اعتبار نداره میشه گفت مثل نرم افزاری که بعد از مدتی ورژن جدیدی از اون به بازار میاد و ورژن قبلی رو منسوخ میکنه، ومسلما کسی که بازهم از نسخه قدیمی استفاده کنه خودش رو محدود و عقب مونده نگه میداره البته این عقب موندگی میتونه مادی نباشه(که البته از خیلی جهات هست) ولی حتما عقب موندگی روحی هست. مثلا بخاطر اینکه فهم مردم و علم از دین مسیحیت جلو زده بود در اواخر قرون وسطی درگیری ها بین دانشمندان و روحانیون بالا گرفت و باعث بر اندازی کلیسا ها شد،این درحالی بود که دانشمدان اسلامی در سایه دین جدیدشون داشتند علم رو در دنیا شکوفا میکردند.

و از نظر روحی هم همین بس که در اکثر جوامع غربی مردم بعد از مدتی که لذتهای مادی براشون عادی شد احساس پوچی و بی ارزشی میکنن و عملا چیزی ندارن که بخاطرش تلاش کنن( مگر افرادی که تا آخر عمرشون حرص مال اندوزی دارن که معمولا بخاطر حرص و علاقشون به اموال و دارایشون در ترس و اضطراب از دست دادن پول و شهرتشون هستن).

همینجور که همه میدونن آخرین دین الهی اسلام هست . و انقدر معجزه و دلیل برای اثباتش وجود داره و مطرح شده که از توضیح دادنش صرف نظر میکنم ولی بازهم اگر کسی رو حقانیتش بحثی داره میتونه در نظرات مطرح کنه و در اسرع وقت جوابشو بگیره.

دین اسلام شامل سه شاخه هست:

1- علم اعتقادات: که هرکسی باید در ذهن خودش به این باور برسه و قلبا اسلام رو قبول کنه (ایمان بیاره). این علم کاملا تحقیقیه و از کسی که طبق نظر پدر و مادرش یا هرکس دیگه تقلیدکنه پذیرفته نیست. مثلا به کسی گفته بشه چرا میگی خداوند واحد است ؟ ودر جواب بگه چون فلانی گفته!!!

2-علم فروع یا همون احکام: بعد از پشت سر گذاشتن قسمت اول و معتقد شدن به اسلام میرسیم به کارهایی که باید بکنیم و کارهایی که نباید بکنیم. در این قسمت بخاطر پراکندگی و مطالب زیادی که وجود داره دیگه نیازی به تحقیق فردی نیست و میتونیم به کسی که عمری رو صرف فهمیدن این مطالب کرده اعتماد کنیم و از اون عالم تقلید کنیم.

3-علم اخلاق: میشه گفت دوتا علم قبلی برای اینه که آدم رو به ایجا برسونه و در حدیثی پیامبر(ص) میفرماید: من مبعوث نشدم مگر برای مکارم اخلاق. تمام دین بدون اخلاق ارزشی نداره و مثل مثل وسیله ای ه که هیچ وقت به مقصد نمیرسه. دراین باب حرف زیاده ولی به این جمله که برگرفته از احادیث هست اکتفا میکنم که: دین هرکس به اندازه عقل اوست و عاقل ترین مردم خوش اخلاق ترین آنهاست.!!!!

مسئله مهم و فرق بین اخلاق دینی و اخلاق غیر دینی اینه که در اخلاق دینی هدف رضایت خداست و دو مرحله قبلی طی شده اما در اخلاق غیر دینی هدف رضایت فردیه و بر پایه سلیقه بنا شده وبعد از سالها نتونسته مشکلات اجتماعی و فردی رو حل کنه.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: